Aanpak

De aanpak van Straqs

Nadenken over de toekomst gebeurt vaak in brainstormsessies. Dat is leuk en in het begin ook best nuttig. Maar vaak ontbreekt het aan de structuur om al die wilde idee├źn te vertalen naar concrete plannen en acties. Hiervoor gebruik ik in de basis de Roadmapping methode zoals die is ontwikkeld door de Universiteit van Cambridge.

Samen gaan we nadenken over de markt waarin de onderneming nu opereert. Hoe gaat die zich ontwikkelen? Welke bedreigingen zijn er? Kortom: we gaan een beeld schetsen van hoe de wereld er over pakweg 10 jaar voor jouw bedrijf uit gaat zien. Zowel vanuit het zicht van de onderneming als van de concurrentie.

Daarna gaan we stapsgewijs terug naar vandaag de dag. Wat betekent het nu voor de onderneming om te komen naar de situatie die we willen? Zo wordt de visie weer teruggebracht naar begrijpelijke en haalbare stappen op weg naar de gewenste situatie.

Een keer sparren over straks?

Wil je weten of ik iets voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.